Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Ζωή είναι αλλού

Είναι Σάββατο. Κοντεύει 11 το βράδυ.
Πού είσαι;
Σηκώνομαι απότομα από το κρεβάτι.
"Πρέπει να γράψω κάτι τώρα. Είναι επείγον" είπα στην κόρη μου.
Δεν αναβάλλω τίποτα πια. Εδώ και δύο χρόνια δεν αναβάλλω τίποτα.
Δε λέω "άσε μωρέ. Θα χαρώ αύριο. Όχι. ΣΗΜΕΡΑ θα χαρώ.
Σήμερα θα πιω τον καφέ που θέλω στο μέρος που θέλω.
Σήμερα θα φορέσω το φόρεμα που με κάνει να νιώθω "θεάρα". Η άποψη του άλλου δε με νοιάζει. Δε μετράει πια για εμένα. Δεν με καθορίζει. Δεν με επηρεάζει.
Κάποτε ναι. Μετρούσαν πρώτα  πιο πολύ οι άλλοι. Μετρούσα κι εγώ αλλά σε δεύτερο βαθμό.
Όχι κουκλίτσες μου.
Πρώτα εγώ. Πάντα εγώ. Στον υπερθετικό βαθμό.

Πάμε πάλι:
Σήμερα θα φάμε το γλυκό και το αλμυρό που λαχταρά η κοιλιά μας.
Σήμερα θα κάνουμε το ταξίδι "που λέγαμε".

Έτσι έγινε και με τη Ζωή και δεν τον ήπιαμε ποτέ τον καφέ "που λέγαμε".
Γιατί εγώ έτρεχα με τα δικά μου και εκείνη με τα δικά της.
Δουλειά, σπίτι, παιδιά, γονείς, συνάδελφοι, φίλοι και στη μέση ένα πτυχίο που το πήρε τελικά η Ζωή με δόξα και τιμή.



Σε έβλεπα "μωρή" να χάνεσαι κάθε σαββατοκύριακο που είχαμε βάρδια μαζί μέσα στα βιβλία σου και σου έλεγα "χαρά στο κουράγιο σου. Εγώ ούτε τη συνταγή γιατρού δεν μπορώ να διαβάσω πλέον. Αρνείται το μάτι μου οποιαδήποτε έξτρα πληροφορία".

Εσύ το γούσταρες όμως. "Την έβρισκες" που λέμε. Το πήρες το πτυχίο στον "Ευρωπαϊκό Πολιτισμό".
Είχες τον πολιτισμό και την ποιότητα μέσα σου φυτεμένη. Τι άλλο θα ακολουθούσες;

"Πότε μαρή θα πιούμε αυτόν τον ρημαδιασμένο τον καφέ;" σου έλεγα σαν θείτσα.
"Μόλις πάρω το πτυχίο Σόφη θα το κάψουμε".

Και μας έκαψε και μας πήρε και μας σήκωσε της μοίρας το γραμμένο.
Δεν τον προλάβαμε.
Είχες αλλού να δώσεις εξετάσεις.
Και τις έδωσες με απόλυτη αξιοπρέπεια και απουσία πανικού.

Ξέρεις πόσο πολύ ήθελα να σου πω ότι σε θαυμάζω ΚΑΙ για αυτό;
Με θαυμασμό άρχισε η φιλία μας το 2000 και με θαυμασμό διακόπηκε απότομα τον Φεβρουάριο του 2020.

Δεν το πιστεύω ακόμα.
Δε θα το πιστέψω ποτέ μάλλον.
Πήρα το χάπι του ύπνου. Ξέρεις...είναι σωτήριο...σε λίγο θα αρχίσει η δράση του. Πάντα σου έλεγα ότι από τότε που έπαθε η μάνα μου το βαρύ εγκεφαλικό της δυσκολεύομαι να κοιμηθώ έστω 4 ώρες τη μέρα....
"Έλα ρε Σόφη...αφού υπάρχει λύση...πάρτο να βρεις την υγειά σου..."
Το πήρα που λες.

Και πού ξέρεις;
Ίσως έρθεις και πάλι στον ύπνο μου...
Τις προάλλες σε είδα πάλι...κρατιόμασταν αγκαλιασμένες, είχες γύρει το κεφάλι σου στον ώμο μου και έδειχνες ικανοποιημένη. Κάτι παρακολουθούσαμε...είμασταν λέει καλεσμένες σε μια εκδήλωση για τον κορωνοϊό. Μες στην επικαιρότητα το όνειρο.

Το πρόβλημα ξέρεις πότε είναι;
Όταν ξυπνάς και βλέπεις ότι τα πρόσωπα που αγάπησες και λάτρεψες δεν είναι εδώ.

Είναι αλλού.
Ίσως επειδή από πάντα έτσι ήταν. Αλλού. Σε κόσμους νεραϊδένιους γεμάτους καλοσύνη.

Δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω να γίνω καλή σαν εσένα.
Εδώ τα πράγματα είναι σκληρά και δύσκολα.
Αντιστέκομαι.
Γιατί η ζωή και η Ζωή είναι αλλού.
Τα ξαναλέμε.
Δεν γλυτώνεις εύκολα από εμένα "συμπεθέρα"...

(Αν θες άκου και αυτό. Είχαμε ρίξει τόνους δακρύων με αυτό στο στούντιο στην Αγγελάκη).

Το Σοφρίτο σου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το κουτάλι της Kellogg's!

Α, θα μπω κατευθείαν στο θέμα! Έφτασε πριν από λίγες μέρες το κουτάλι της Kellogg's! Τι χαρά! Με το ονομά σου τυπωμένο! Ντα νταααααννννννν! Ιδού! Έκανε πολύ καιρό να φτάσει. Το περιμέναμε πώς και πώς! Φυσικά έφτιαξα και ένα κουτάλι για εμένα και ένα για τη "γιαγιακούλα" σου! Είναι μια πολύ όμορφη κίνηση της Kellogg's για μικρά και μεγάλα παιδιά! Κουτάλια για τα παιδάκια και τους γονείς τους! Με όποιο ήρωα της Kellogg's  αγαπάς! Κικιρίκουυυυυυυυυυυυυυυ! Αυτό επιλέξαμε εμείς! Μιαμ μιαμ μιαμ.... Το λες τόσο ωραία συλλαβιστά "κου-τα-λλά-κι!!!!!". Φιλάκια αγάπη μου!

Τα μεγάλα ταξίδια πάντα κάνουμε μόνοι

Τα έχουν αναλύσει όλοι όλα για το δυστύχημα στα Τέμπη. Δεν έμεινε κάτι άλλο να πούμε. Καταλαβαίνεις τον πόνο των άλλων, επειδή έχεις χάσει και εσύ ξαφνικά τον άνθρωπό σου; Επειδή είναι άδικο το ξαφνικό φευγιό; Καταλαβαίνεις τον άλλο έτσι κι αλλιώς;   Νομίζω ότι πλέον όλοι καταλαβαίνουμε κατά βάθος πάρα πολλά  και ακριβώς τα ίδια, είτε θρηνούμε μια απώλεια στο ίδιο μας το σπίτι, είτε όχι. Το κυριότερο από όλα που μας κάνει να πονάμε, είναι που ξέρουμε ότι σωθήκαμε τόσα χρόνια από τύχη. Το μόνο που μπορώ να κάνω αυτές τις μέρες, ώρες και στιγμές είναι να σιγοτραγουδώ λίγους στίχους...σαν φυλαχτό μέσα μου... " Μείνε λίγο ακόμα  κλείσαν’ όλοι οι δρόμοι  τα μεγάλα ταξίδια  πάντα κάνουμε μόνοι"    

«Είμαστε φτιαγμένοι από το υλικό των ονείρων...»

"Είμαστε φτιαγμένοι από το υλικό των ονείρων" ! Το ξέρεις; Φυσικά και το ξέρεις! Ειδικά όταν σε ακούω να γελάς στον ύπνο σου και φουσκώνω από ευτυχία!  Το είπε πριν από πολλά πολλά χρόνια ο Ουίλιαμ Σαίξπιρ. Ο σκηνοθέτης, Δημήτρης Αδάμης , εμπνέεται  και παίρνει αφορμή αυτή την σχολική χρονιά, από τη διάσημη φράση του Σαίξπιρ και ζωντανεύει μπροστά στα μάτια των παιδιών, το πιο απίστευτο όνειρο, το έργο που έχει ανέβει περισσότερες φορές στον κόσμο από οποιοδήποτε άλλο .  Σήμερα λοιπόν, παρακολουθήσαμε την πρώτη θεατρική παράσταση αυτού του φθινοπώρου στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ . Πρόκειται για το "ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΑΣ" σε διασκευή και σκηνοθεσία του Δημήτρη Αδάμη.   Είναι ένα από τα γνωστότερα και πιο πολυπαιγμένα έργα του Σαίξπιρ σε όλο τον κόσμο.   Η παράσταση είναι ειδικά φτιαγμένη για τα παιδιά, με μια ολοκαίνουρια διασκευή, με επταμελή θίασο και συστήνει τον σπουδαίο συγγραφέα μέσα από την ελαφρότητα ενός ψιθύρου. Ο Πουκ, το λατρεμένο ξ